Referenskunder

IT-Total investerar i framtiden tillsammans med Moreco och erbjuder Digital Workspace och Asset Management as a Service.

lyko logo

Asset Management as a Service

Målet är att flytta fokus ifrån tekniken till användarens behov genom att leverera allt till en fast månadskostnad. I och med att ingen initialinvestering krävs så behåller kunderna det allt så viktiga och livskraftiga kapitalet i bolaget. Digital Workspace as a Service innebär att IT-Total garanterar att ni får en säker arbetsplats där dom tar ansvar för hela livscykeln för arbetsplatsen. Från proaktiv hjälp med vilka enheter som passar era användare till dess att det är dags att lämna tillbaka dem.

Med Digital Workspace as a Service så sköter IT-total hela hanteringen av era datorer och genom att standardisera företagets enheter och applikationer får ni en kostnadseffektiv IT-arbetsplats.

Med Asset Management as a Service så får ni en bra översyn över alla era IT-tillgångar. Genom att tydligt och på ett automatiserat sätt synliggöra förutsättningarna för ert företags befintliga IT-tillgångar uppnås förbättrade inköpsbeslut, förbättrad säkerhet vid avyttring och direkta miljövinster som stödjer företagets miljöengagemang och den cirkulära ekonomin.

it-total.se

Fokusera på det ni är bäst på, er verksamhet, och låt IT-Total fokusera på att ni har allt ni behöver för att ha en säker och väl fungerande arbetsplats.
IT-Total bryr sig om din säkerhet. Jättemycket.

Affärsidén handlar om att leverera säker och hållbar IT-infrastruktur med högsta värde för kunderna. Med stort engagemang och hög kvalité levereras säker och kundanpassad IT-infrastruktur oavsett om det är en lokal lösning, en hybridlösning, en molntjänst eller komplett IT-drift. Det finns en gedigen driftkultur, med många års erfarenhet av att leverera IT som tjänst. IT-Total hjälper dig även med lösningar och tjänster inom cybersäkerhet för att skydda affärskritiska system mot såväl interna som externa hot.

Hos IT-Total möter ni de vassaste konsulterna i branschen inom IT-infrastruktur och cybersäkerhet. Ni kan nyttja vår unika specialistkompetens som antingen kompetensförstärkning, vid akuta problem, eller som samarbetspartner i förändringsprojekt.

"För oss på Lyko var det avgörande att hitta en lösning som erbjöd maximal flexibilitet med bibehållen trygghet."

- Dennis Lindahl, Head of IT Operations, Lyko

lyko logo

IT-finansiering - Maximal flexibilitet och trygghet i en bransch som är under konstant förändring

2018 sökte hårvårds- och skönhetsspecialisten Lyko efter en flexibel tjänst för leverans av butiksdatorer och kringutrustning på ”kran”. Ett viktigt krav för Lyko var att all IT i butikerna skulle vara leasad med optionen att när som helst kunna lämna tillbaka utrustningen.

Valet föll på ett samarbete mellan IT-återförsäljaren Obligo och IT-tjänsteföretaget Moreco som tillsammans skapade framtidens butikslösning.

  • Om Lyko behöver stänga en butik så kan dom samma dag lämna tillbaka utrustningen till Moreco utan att betala någon återlämningsavgift.
  • Behöver Lyko öppna ny butik levererar Obligo och Moreco utrustningen och Lyko betalar bara månadsavgiften.

Denna lösning skapar maximal flexibilitet och trygghet i en bransch som är under konstant förändring. Tjänsten möjliggör för Lyko att öppna och stänga butiker utan att binda upp sig i långa avtal och endast betala för de månader man använder utrustningen

Lyko

Lyko är en ledande hårvårds- och skönhetsspecialist med ursprung i den professionella hårvården och med en ambition att förändra branschen.

Lykos kunderbjudande utgörs av ett brett utbud av produkter inom hårvård och skönhet, snabb och tillförlitlig leverans, en modern plattform för e-handel, samt tillmötesgående och kunnig personal. Lyko erbjuder även högkvalitativ salongs- och butiksverksamhet.

Lyko fortsätter att bryta mark via digitala plattformar, där Lyko idag är marknadsledare och erbjuder mark¬nadens bredaste produktsortiment. Med över 55 000 produkter från fler än 1 000 varumärken online och en väletablerad fysisk närvaro, erbjuder Lyko en unik omnikanallösning. Lyko är noterat på First North Premier Growth Market. Koncernen sysselsätter närmare 650 personer

Moreco leverade närproducerad livscykelhantering, till och med i Dublin

pricerunner logo

Närproducerad livscykelhantering

Ett exempel på närproducerad livscykelhantering är ett projekt vi gjorde tillsammans med Pricerunner i deras datahall i Dublin, Irland. Projektet innefattade nedmontering, packning på plats, dataradering, inventering, test och återbruk genom vidareförsäljning. Kravlistan innefattande även att detta skulle utföras på en lördag med föranmäld och godkänd personal som är brukligt när vi gör jobb inne i datahallar. Moreco skötte all projektplanering och samordning och vår lokala partner i Dublin utförde arbetet, säkert, smidigt, kostnadseffektivt och framförallt miljövänligt! Kontakta oss om du vill veta mer om detta projekt och hur vi kan göra samma sak för er.

Ett omvänt exempel är AstraZeneca i Södertälje där vi hjälper en våra partners från England med att producera livscykelhanteringen mer lokalt. Behovet är samma tjänster som levererades på Irland fast i detta fall är det Moreco som är utföraren.

Pricerunner

PriceRunner är Sveriges största oberoende tjänst för jämförelseshopping med 2,3 miljoner produkter. PriceRunner jämför priser från 6400 butiker i 25 olika länder som alla levererar till Sverige.

Varje månad har PriceRunner över 10 miljoner besök på sina sajter i fyra olika länder. PriceRunner hjälper miljontals konsumenter att hitta de bästa produkterna till de lägsta priserna. På PriceRunner kan besökare jämföra produkter, priser, specifikationer, läsa professionella produkttester och ta del av andra användares recensioner av produkter och butiker för att kunna ta ett välinformerat köpbeslut.

Infront - "Genom samarbetet med Moreco erbjuder vi även kontroll på assets och säker radering mm."

"För oss är det självklart att ta vårt ansvar och bedriva ett systematiskt miljöarbete, vilket innebär att vi ständigt måste förbättra oss. Vi är miljödiplomerade enligt Svensk Miljöbas. Genom ett effektivt och strukturerat miljöarbete bidrar vi till en hållbar utveckling och hjälper våra kunder även med bl.a. livscykelhantering samt cirkulär distribution. Genom samarbetet med Moreco erbjuder vi även kontroll på assets och säker radering mm."

Infront logo

Obligo - Ett kompetensföretag inom Molntjänster & Virtualiseringslösningar.

Företaget grundades 1993 med visionen att bygga långsiktiga samarbeten som baseras på kompetens och ett personligt engagemang i affären med kund. Obligo har sedan starten levererat IT lösningar och tillhörande tjänster till företag och organisationer i Sverige. Ledorden i affärsidén är kompetens och personligt engagemang. För Obligo betyder det att lära känna kunden och dess verksamhet för att utveckla ditt IT stöd under lång tid.

lyko logo

Conapto samarbetar med Moreco kring effektiv och miljövänlig återvinning och återbruk

Conapto är Sveriges första klimatneutrala leverantör av datacenter colocation.

De har tre datacenter i Stockholm från vilka man erbjuder säker, hållbar och flexibel colocation samt uppkopplingen till molnet som behövs för att svenska företag och IT-driftleverantörer skall kunna leverera tjänster i en skalbar hybrid IT-miljö.

Conapto är ISO 9001, 14001 samt 27001 certifierade samt certifierade för PCI/DSS (service provider) och revideras enligt SOC 1 typ 2.

Conapto samarbetar med Moreco kring effektiv och miljövänlig återvinning och återbruk med målsättningen att hela tiden är att minska klimatpåverkan och ersätta gamla produkter med mer energieffektiva alternativ.

Vad har IT-leverantörerna Advania, AddPro, Atea, B2B IT-Partner, Dustin, Evry, Infront IT-Partner, IT-Total, Iver, Proact, Tech Data, Tieto och Visolit gemensamt?

De anlitar ofta Moreco att hantera återtaget och returlogistiken för infrastrukturprodukter från deras egna och deras kunders datahallar.