Asset Management utgör fundamentet i Morecos ecosystem

Moreco’s asset managementlösning ecosystem® är främst till för miljömedvetna företag vilka önskar enklare administration, mer kontroll och lägre totalkostnader för sina IT-produkter

Utökad livscykeldata

Med asset management systemet kan ni spåra all nödvändig information om era IT resurser. Sortera eller sök bland dem efter relevanta detaljer, djupdyk och ta del av utökad livscykeldata.

Ni får ni koll på brukare, kostnadsställen, inköpskostnader och mycket mer.

  • Vilken kvarvarande garanti har resurserna?
  • Vilka resurser är köpta och tillhör balansräkningen?
  • Nedladdningsbara raderingsrapporter
Minskade inköpskostnader

Har ert företag oanvända IT-tillgångar? vet ni var och vad de är? Tror du att det är viktigt att ditt företag är hållbart?

Intervjuer visar att med rätt information till hands kommer ni inte bara att minska ert företags klimatavtryck, ni kommer också att kunna spara in på betydande kostnader.

  • Vilka resurser ligger under leasingkontrakt?
  • Vilka kontrakt löper ut inom 3 eller 6 månader?
  • Har ni inaktiva resurser som kan återanvändas eller säljas vidare?
Klimatsmart

Genom att tydligt och på ett automatiserat sätt synliggöra förutsättningarna för ett företags befintliga IT-tillgångar uppnås förbättrade inköpsbeslut, förbättrad säkerhet vid avyttring och direkta miljövinster som stödjer företagets miljöengagemang och den cirkulära ekonomin.

  • Se möjlig miljöbesparing genom Co2e miljödata
  • Behålla eller sälj? Se resursernas marknadsvärde direkt
  • Håll koll på resursernas förväntade livslängd

Vi har tagit fram olika lösningar anpassade efter olika typer av verksamheter.

Vår Cloud-lösning är framtagen med våra kunders behov i fokus. Du behöver inte välja en av våra finansieringslösningar för att ta del av asset management systemet. Här kan du även lägga upp dina köpta assets och supportavtal för att ha allt samlat på ett och samma ställe. Du kan ha obegränsat med användare inom företaget och ge dem olika behörighet.

Vår Partner-lösning är till för alla återförsäljare som vill kunna erbjuda sina kunder asset management som en tjänst samtidigt som de själva får ett verktyg i sitt proaktiva arbete. Här kan du som återförsäljare lägga upp dina kunder och få en överblick över deras kommande behov. Du kan även skapa digitala offerter direkt i systemet vid val av våra finansierinslösningar och få fram prisförslag snabbt och enkelt.

Enterprise: ecosystem® är under ständig utveckling och vi prioriterar funktioner som våra kunder efterfrågar. Vår målsättning är att kunna erbjuda olika typer av integrationer till systemet för att kunna anpassa det efter era behov.

Kontakta oss gärna för att boka in ett möte där vi går igenom hur ni skulle kunna använda ecosystem® i er organisation.

Med ecosystem® får ni bland annat:

Obegränsat antal användare
Cloud

Vi har två olika typer av cloud-användare i systemet: Cloud och Cloud+ så att ni kan ge era anställda rätt behörighet.

Partner

Samma sak gäller partner-lösningen där vi har Partner och Partner+. Era kunder får tillgång till Cloud-koton.

Fokus på varje enskild asset
Cloud

När inventerades den senast? Används den nu eller kan vi förflytta den inom företaget? Spåra varje asset på serienummernivå och få full koll på produktens livscykel.

Partner

Ni hjälper redan era kunder med rätt utrustning i dag, komplettera detta med Ecosystem och erbjud dem full kontroll över produkternas livscykel.

Supportavtal i systemet
Cloud

Koppla era assets till supportavtalen och samla all information på samma ställe för en bättre överblick.

Digitala offerter
Partner

Moreco ger er möjlighet att skapa offerter i systemet som blir synliga för oss direkt.

Verktyg för proaktivt arbete
Cloud

Börjar det bli dags att byta ut utrustningen? Hur ser det ut med supportavtalen? Ta fram informationen ni behöver inför budgeteringen och undvik oväntade utgifter.

Partner

Börjar era kunders utrustning bli gammal? Hjälp dem hålla koll och försök förutse deras behov. Ecosystem är ett perfekt verktyg för att kunna erbjuda era kunder den lilla extra omtanken som skiljer er från era konkurrenter.

Digitala kontrakt med Moreco
Cloud

Om du väljer att hyra eller leasa din utrustning via Moreco så ingår alltid asset management. Du har tillgång till dina kontrakt i systemet och kan när som helst på dygnet välja att uppdatera dem.

Partner

De digitala offerterna omvandlas till kontrakt när alla parter är överens och ni har sedan en överblick över era kunders kontrakt med deras assets.

Export av information

Med våra sök och filterfunktioner kan du lätt ta fram exakt den information du behöver, exportera den sedan snabbt och enkelt!